עושים סדר בבלגן: על ההבדלים בין אורגני לבין קמפיין ממומן

על ההבדלים בין תוכן אורגני לקמפיין ממומן. לעצמאים רבים יש מעין מסלול כזה שמזכיר איזו שרשרת חיול לא רשמית. ברגע שהם מחליטים לפתוח עסק הם הולכים ליועץ עסקי שמנחה אותם לפתוח דף עסקי בפייסבוק ולהעלות תכנים עד שייצא עשן לבן. זו הסיבה שאתם רואים את מאמנת הכושר שלכם בפיד שלכם לפחות פעם ביום כשהיא מאמנת, את ארוחת הצהריים שלה או את האאוטפיט היומי שלה במראה שבמעלית בעודה יוצאת לעוד יום מספק. מהמם, באמת, אבל האם כל העדכונים האלה מביאים לה לקוחות חדשים ומסייעים לה להגדיל את העסק? סביר להניח שלא.

החיים דרך קמפיין ממומן. צילום Elio Santos

תוכן זה אחלה

שלא תבינו אותנו לא נכון, אנחנו בעד תוכן ואי אפשר באמת בלי תוכן אורגני.

הבעיה העיקרית עם תוכן אורגני ברשתות החברתיות הוא שכל פוסט מקבל חשיפה של בין 1-3 אחוזים למספר העוקבים בעמוד. מה שאומר שאתם משקיעים זמן יקר, ואולי גם כסף לכותב מקצועי, ואז רק כמות קטנה של אנשים נחשפת לפוסטים שלכם. אם לדבר במספרים, אז על דף שיש לו 1,000 עוקבים נאמנים, רק 10-30 אנשים נחשפים אליו בפיד שלהם, וכמה מתוכם ממש עוצרים לקרוא? וכמה מתוך האנשים שקראו שלפו את כרטיס האשראי וקנו? וכל הטוב הזה כמובן, בהנחה שהעוקבים בדף הם לא אמא או דודה שלכם, אלא קהל לקוחות עוקבים אמיתי שמתעניין במוצר שלכם.

קמפיין ממומן

קמפיין ממומן מתייחס לכל מסר ששילמתם עליו כסף. הוא יכול לעלות בפייסבוק, בגוגל, באינסטגרם, או ככתבה בפלטפורמות של טאבולה / אאוטבריין. בניגוד לתוכן אורגני, שנחשב ״ריצה למרחקים ארוכים״, בקמפיין ממומן ניתן לקצור תוצאות בטווח כמעט מיידי (תלוי בפלטפורמה). יתרון מובהק נוסף הוא שתוכלו למדוד את התוצאות של הקמפיין הממומן בצורה קלה ופשוטה. זאת אומרת שתוכלו לדעת כמה כסף הקמפיין הניב לכם (בניכוי ההוצאות כמובן). ודבר נוסף וחשוב באותה המידה הוא שתוכלו לפנות לקהלי יעד ספציפיים.

למה זה טוב? תחשבו מי עוקב אחרי הדפים ברשתות החברתיות שלכם. יש שם את החמודה ההיא מגן תקווה שחושבת שאתם מהממיםםםםם ועושה לייק לכל פוסט רענן אבל לא תהפוך להיות לקוח משלם, או את סחבק מהצבא שמעיד שאתם מלכי עולם, אבל מעולם לא התנסה בפועל במוצרים שאתם מוכרים או בשירות שלכם. בקמפיינים ממומנים אתם יכולים לדבר ישירות לקהל פוטנציאלי שצריך את השירותים שאתם מוכרים. בנוסף לזה, שאחרי שעושים תחקיר שיווקי, אפשר לדעת בדיוק מה "כואב" ללקוחות שלכם, כך שאתם תהיו בזמן ובמקום הנכון כדי להציע לו פתרון.

לסיכום, תוכן אורגני הוא חשוב, אבל הוא הבסיס. כשלקוח פוטנציאלי יהיה בשל יותר בשביל לרכוש מכם, הוא ייכנס לדף העסקי שלכם, בשביל לברר עוד פרטים קטנים שיחזקו את הרצון שלו לקנות. במשפכים שיווקיים קוראים לשלב הזה consideration. אבל כדי להגיע לתודעה של הלקוח, כך שיידע שאתם קיימים ויכולים לענות על הצרכים שלו, כדאי לעשות קמפיין ממומן.

ואם המאמר הזה ענה לכם על השאלה לגבי ההבדל בין קמפיין מומן לתוכן אורגני, אך העלה לכם שאלות רבות נוספות, כמו איך עושים את זה בפועל, אז תדעו שזאת בדיוק המומחיות שלנו. אנחנו מלווים עסקים קטנים (גם פרילנסרים שרוצים יותר), עסקים גדולים ומה שביניהם ומייצרים עבורם נוכחות דיגיטלית הכוללת בניית פלטפורמות דיגיטליות מתאימות, יצירת תוכן אורגני מקורי המייצר מעורבות והקמת קמפיינים ממומנים ברשתות החברתיות הרלוונטיות ללקוח.

רוצים לדעת איך אנחנו יכולים לעזור לכם לבנות משפכים שיווקיים שעובדים? תראו את הדף דיגיטל שלנו!
מהמם! השאירו פרטים ואנו ניצור קשר בהקדם עם כל המידע הנחוץ!

לקריאת פוסטים נוספים בנושא שיווק דיגיטלי

איך דף נחיתה יביא יותר לידים מהאתר שלכם?
מה זה בכלל שיווק דיגיטלי?

רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!